måndag 8 mars 2010

den åttonde mars..

alltså idag, är det internationella kvinnodagen. Jag personligen bryr mig inte så jäkla mycket kankse, och jag vet inte om det verkligen gör någon skillnad. Jag kommer i alla fall inte så några rosor efter den här helgen, det är nått som är säkert.

Men en bra dag, det är det. P3 har valt att bara spela kvinnliga artister. Det har kankse blivit lite för mycket Madonna för min smak, men det finns ju så många bra tjejband, som Tagan & Sara. Och fördelen är att man slipper Darin, Ola, EMD och alla andra idoldeltagare genom tiderna. Agnes däremot kommer vi få höra tills öronen trillar av, men hon är i alla fall ensam och gör mig inte fullt så självmordsbenägen som sina manliga kollegor. Och förresten tror jag att jag lyckas parera henne ganska bra med mina ständiga besök i tvättstugan. Helvetesmaskinen kräver ständig övervakning, och såhär tre timmar senare så är tvätten fortfarande inte ren.

Inga kommentarer: