fredag 7 maj 2010

Det är inte farväl...

Fredag förmiddag. Jag dansar runt och plågar mina grannar med din inte-så-vackra-sångröst en sista gång. Jag offrar mina musikstunder och min skivsamling för kärleken. Metalgrabben flyttar i på mina 24 kvadrat, kankse bara tillfälligt, kankse för en lång, lång tid.

De senaste dagarna har jag gjort något plågsamt. Jag lider av separationsångest och mina garderober har varit fulla av många trasiga converse och gamla, konstiga brända skivor. Nu ligger de i sopen allihopa och jag känner mig både lätt och tom på samma gång. Jag tror jag är redo att bli lite vuxen nu.

Kanske blir detta mitt sista blogginlägg. Kanske kommer jag börja blogga mer än någonsin.

I vilket fall som helst var det värt att dricka vin under Eiffeltornet när alla mina gamla vänner var på Sounds i min gamla hemstad. Och jag tog resan mellan Flen och Paris. Så nu är jag nog en tillräckligt äkta eskilstunabo till sist.

Inga kommentarer: