onsdag 28 april 2010

hemma bäst

Jävlar vad skönt det är att komma hem ibland. Efter en lång dag som bland annat innehållit mitt livs första tenta och förhandshopping inför den stundande Frankrikeresan var det så underbart att få komma hem till min egen apbur och framförallt mina egna mjukbyxor.

Det är så skönt på nått sätt att allt står där man lämnade det, och man vet vilken skiva som ligger i spelaren, det är bara att trycka på play. Just nu lyssnar jag på min vinst från världens bästa folkpark. Det låter bra, och jag gillar det mer och mer för varje varv.

Något jag tycker är så jäkla tråkigt är bara att jag återigen, för femte året i rad, missar Popadelica. Och bland annat just first aid kit. Som stolt jönköpingsbo borde jag skämmas livet ur mig. Vilket jag gör också. Men Paris kanske känns lite, lite mer lockande ändå.

Nostalgisk som jag är, tänkte jag iallafall bjuda på blandade bilder från, som sagt, världens bästa folkpark. eller, okej, ett kort. Så länge. Mando diao 2007

Inga kommentarer: