tisdag 13 april 2010

nyinköp

Jag tog med pojkvännen till Jönköping i helgen. Mammor och pappor. Kusiner och fastrar. Alla skulle hälsa på norsken och dömma honom. Tro det eller ej, vi överlevde båda två. Stamstället välkomnade honom också med öppna armar och fuldans till Håkan hellström.

Min mamma är galen i loppisar och antikhandlare och på vägen hem mellan Västerås och Småland ville hon stanna överallt vid färgglada skyltar som vittnade om gamla möbler och läskiga vindar med skräp. Jag hittade min favorit direkt. Musikrummen.

Oftast är det bara gamla vinylskivor med dansband eller kristna julsånger. Nästan jämt är dom jävligt fuktiga och repiga också. Men två fina plattor följde med mig hem. Elvis Costello och Lou Reed. Det ni, det låter riktigt bra såhär på vårkanten när jag packar ner mitt liv i flyttkartonger igen.

Inga kommentarer: