lördag 3 april 2010

money, money, money

Våga visa vem du är, och ta kontakt med arbetsgivarna själv. Kanske starta en blogg ?
Så brukade min handläggare på arbetsförmedlingen säga till mig och mina kära arbetsökar-kollegor på den tiden jag inte hade en sysselsättning. Ja, med den där moderniteten internet når man ju ut till hundratals, ja rent utav miljonstals varje dag. Jag personligen snittar ju 10 läsare om dagen, så någon borde väl nappa på mina erbjudande jag tänkte komma med här idag.

Jag ska gå rakt på sak. Jag behöver ett jobb. Ett sommarjobb. Jag har absolut inga höga krav. Bra betalt, flexibla arbetstider, varierande arbetsuppgifter, trevliga kollegor och möjlighet till en karriär, annars tar jag vad som helst.

Jag kan erbjuda ett dåligt morgonhumör och varierande gnäll över arbetsplatsens val av radiostation. Dessutom är jag både snabb och slarvig!

Annars kankse jag ska börja sälja av mina skivor. Dom ökar ju så mycket i värde, dom små liven. Enligt mitt försäkringsbolag skulle jag få nästan 15 kronor per cd-skiva. Vilket ger mig en förmögenhet på nästan 4000 kronor. Det du. Att jag lagt ut mer än 10 gånger så mycket gör det hela till en jävligt bra affär tycker jag.

Annars, lite pengar i ett kuvert är ju alltid trevligt. Maila mig på sofie@fattigstudent.se så får du min adress. Tack!

Inga kommentarer: