fredag 22 oktober 2010

.. inte bra, men helt okej.

Det är inte dags för spelningslista än!

Men jag tänkte tala ut om mina känslor inför spotify som jag för en gång skull bestämt mig för att utnyttja till dess fulla potential och verkligen ge det en chans.

Min första åsikt är givetvis att ljudkvaliteten är sådär va. Inte så himla bra. Min internetuppkoppling är inte direkt snabb heller. Fram tills igår tänkte jag att en av de mest påfrestande sysslorna rimligvis borde vara att se på film som hackar på grund av för långsamt flygande partiklar, eller för smal bandbredd, eller vad det nu är som gör att det tar 4 timmar att se en vanlig långfilm. Sen upptäckte jag hur jobbigt det är när man får en stavelse i taget när man försöker lyssnar på Ebbot Lundberg. Men okej då, jag kan omöjligt skylla programet på mitt internet. Det skället ska helt och fullt 3 få en dag.

Men annars så är problemet precis så som det alltid varit. Man sitter där med en liten sökruta och kan söka på vad som helst. Då blir det kortslutning. Så måste jag börjar med att testsöka lite på skivor som jag redan har. Men sen lossnar det lite. Jag kan söka på skivor som jag haft, men råkat slarva bort. Trevligt, men inte så jävla revolutionerande som jag tänkt. Jag vill ju upptäcka ny musik. I mitt huvud skulle spotify kunna vara som den där känslan när man bäddar ner sig och testar en ny skiva, fast hela tiden liksom.

Men är nog att begära för mycket. För det går inte att komma ifrån det faktum att all den musik jag vill ha, inte finns. Jag tror inte heller att jag vill att den ska göra det. Men jag vill kunna höra en låt på radion, eller läsa om en skiva och sen helt enkelt kunna komma hem, lyssna och hänga med lite. Och lyssna på Adiam Dymott då. För det kan jag nu.
Kursiv

Inga kommentarer: