söndag 1 februari 2009

2009

... ser ut att bli ett väldigt bra musikår. Jag har redan bokat in flera konserter. Eller vad sägs om Snoddas, Killers, Dylan och Bob Hund tillexempel?

Dessutom kommer det skivsläpp lite då och då som intreserar mig. Häromdagen lämnade brevbärarn tre nya skivor hos mig. Den ena av dom var A Camps nya. Den andra var the killers Day and age, som jag tänkt spara tills jag hamnar i en skivbutik, men jag orkade inte vänta. Deras debutalbum Hot fuss har fattats länge i min skivhylla, men inte längre.

Att köpa skivor är bland det bästa jag vet. Att komma hem, öppna plasten, bläddra runt i konvolutet och sen bara lägga sej på sängen och lyssna. Det är som en helt ny värld som man aldrig besökt innan som ryms i den där plastbiten (Det är därför jag väldigt sällan laddar ner musik innan jag köper den, då blir allt förstört.) Att desutom få uppdatera sin mineisbigger.se är ju bara ett grymt plus sen.

Tyvärr har jag inte hunnit med nått av det där än. Och det är inte alls samma sak att försöka lyssna in sej i bilen, eller på bussen. Jag har varit för upptagen och ofokuserad för att ta mej den tiden.

Men som tur är har jag snart tid. Samanlagt 10 timmars flygresa och en hel vecka utan måsten eller krav. Förhoppningsvis blir det en vecka av sol och en chans att ladda batterierna. Och kankse rida lite kamel. Och testa marockans mat.

Inga kommentarer: