tisdag 27 januari 2009

En kärleksförklaring.

Jag älskar när människor i min närhet talar om saker genom låtar. Det händer kanske inte så väldigt ofta, men ibland. Det kan vara sms, eller ännu hellre, en liten lapp med en textrad ur en låt . Man liksom hänvisar till en text och säger ; Jag kan inte förklara hur jag känner, men såhär är det. Musikers yrke är ju ändå att sätta ord och musik på känslor, så då kan man lika gärna utnyttja det.

Just kärleksförklaringar är ganska tacksamt att leta efter i låtar. Inatt så kunde jag inte sova för jag hade kollat för mycket på skräckfilm igår kväll så jag låg och funderade lite på det där tillsammans med min ipod. Och det här är vackert, väldigt vackert.

Sen syr jag ett täcke av alla trasiga moln
för att stoppa om dig inatt.
När du somnat så byter jag täcket mot mig själv
och vilar på min hemlighet.


Låten heter Flicka med guld och det är Joakim Thåström som har skrivit den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Thåström är kung! och kommer till P&L, dit även jag ska :)