fredag 23 januari 2009

I'm a weirdo

Det är fredagkväll, och eftersom det här är en vit helg, sitter jag hemma och njuter av På spåret. Och nej, jag är inte ironisk. Jag älskar det programmet, precis som jag älskar många andra pensionärsprogram på svt. Som antikrundan.

Iallafall så gjorde Timo en version av radioheads Creep, som låg på deras debutalbum från 1992. Jag gillar Timo. Kanske inte uteslutande för hans musik, som det inte alls är nått fel på, men han verkar bara vara en jävligt härlig kille. Som när jag hamnade framför körslaget, och hans gester gjorde hela kvällen. Hela tiden när någon av deltagarna intervjuades så stod han i bakgrunden och visade någonting med händerna, mest former. Ofta fyrkantiga. Mycket roligt, eftersom man inte hörde ett dugg vad han sa. Förhoppsningsvis kan man hitta det på Youtube.

Åter till låten. Den är nästintill gudomlig. Vacker men ändå hård på nått vis. En favorit på rockband. Texten tilltalar mej, tror dom allra flesta känt det där, man vill vara en del av nånting som är så mycket bättre än vad man själv känner sej.
You're so very special
I wish I was special


Och kan inte de här vara det vackraste?

You're just like an angel,
Your skin makes me cry

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, den var så sjukt vacker.