måndag 12 januari 2009

När ska vi få tid?

Okej, uppenbarligen ljuger jag när jag är full. Jag har inte alls skrivit massa musik. Det är lite av ett önsketänkande. Det enda jag har gjort är att föra ner dom där tankarna, fragmenten av berättelserna som skulle kunna bli nått om jag hade tid och ork, på papper.

Vilket är ganska ironiskt, eftersom tid är det enda jag har nu, sen jag blev arbetslös på riktigt i torsdags. Ändå känner jag mej mer stressad nu än på mycket länge. Att jobba är ändå att tjäna pengar, och då är de lätt att ljuga lite för sig själv och påstå att man sparar pengarna för att kunna leva, sen. Sen, Sen, Sen.

Nu är det sen. Och jag vet inte alls vad jag ska göra. Köpa skivor för 30 000 och låsa in mej i ett mörk rum?

Jag önskar jag kunde skapa något! Ta ett blank papper och fylla det med vett. Med bokstäver som berör någon.

Men jag har inte tid. . Så jag sorterar min skivsamling för tredje gången på en vecka, lyssnar på Smiths, how soon is now, och väntar på en annan form av sen.

Inga kommentarer: