lördag 17 januari 2009

Det finns en kille...

... som heter Navid Modiri. Känner du inte igen hans musik, så kanske du har hört honom på P3, sett honom på SVT, eller läst hans underbara blogg www.365saker.se. Han verkar vara så kreativ, precis sån där som jag skulle vilja vara. Massa grymma bollar i luften hela tiden.

Tyvärr så verkar inte alla ha fattat grejen, inte sällan när man försöker få igång en förfest eller bara diskutera nya skivan så är det alltid nån jävla kille i keps som ska verka cool och påstå att "Han är fan sämst". Förmodligen utan att egentligen ha lyssnat på hans musik eller läst nått han skrivit. Jag försöker omvända så många jag kan, men ibland vill folk helt enkelt bara lyssna på Takida.

I alla fall så har den här killen gjort en av mina absoluta favoitlåtar, all time, snart dör bob dylan, från debutalbumet Dags för slagsmål tillsammans med gudarna. Det är inte bara för att det är en grym låt som jag får gåshud av bara genom att höra dom första två ackorden ( varje gång!), utan för att det är sant. Och att det är en otrolig befrielse med en artist som vågar påstå att Bruce är lite äcklig.

En annan låt som jag tycker att alla borde lyssna på är Om jag ska dö. Jag vet att jag kan vara morbid ibland, ( fast jag känner dom som är värre) men jag har alltid fascinerats av döden, och av sorg. Den här låten är given om jag någon gång gör en film där nån dör. Speciellt snygg är låten på livinspelningen som finns att hämta på hemsidan (hämta den!)

Jag vågar nog påstå att jag tycker att navid och hans Gudar är ett av Sveriges bästa liveband. Även om det är svårt att göra en bra spelning med en dödstyst publik mellan två bokhyllor i Smålands Jerusalem.

Ikväll ska alla dansa till Kom och dansa med oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej! Tänkte bara säga att jag gillar din blogg. Och håller med dig om att navid är jättebra!

kram Sara

Anonym sa...

Vem skulle vara mer morbid? Kan inte komma på nån.