fredag 2 januari 2009

Nytt år

Så, nu var det 2009. Ett år som ser ut att kunna bli riktigt bra. Bättre än föregående i alla fall. Och nej, jag har egentligen ingenting emot 2008, men jag har en bra känsla i magen inför vad som komma skall.

Nyårsafton är nog den mest heliga helgen under året för mig. Jag hatar julen, men älskar nyår. Det ska firas med middag, och massor av underbara vänner. Jag tycker att jag lyckades ganska bra i år också. Middagen kanske såg ut som hud, men den var faktsikt god. Tolvslaget var kaotiskt, men det blev lyckat till slut. Kvällen avslutades med en mycket trevlig efterfest och jag fick tre teorier bekräftade. Ett,Jag älskar verkligen människor som samlar på skivor! Två. Man borde köpa mer vinyl och tre, Det var bättre förr.

Eller, musiken var det åtminstone. Visst kan det diskuteras, men sitter man på ett golv halv fem på nyårsdagens morgon, dricker vin direkt ur flaskan och spelar vinylsinglar som I am the walrus och god only knows, då känns det inte så.

Lite besviken blev jag dock att ingen hade hört Saferides låt från senaste albumet, I wonder who is like this one.

"people are like songs, it's true. Some seem dull at first, but then they grow on you. Me, I'm like Can't get you out of my head. Annoying at times, but I makes you wanna dance. But you are the only one I meet whos god only knows. I liked you the first time I met you, and it grows and grows and grows."


Idag ska jag ägna mej åt att föra in, i alla fall, några skivor i datorn. Det kommer ta ett tag eftersom jag måste lyssna på allt också. Jag tror jag ska börja med Saferides nya bara för att People are like songs, I swear.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, sofie. Jag har alltid trott att du kommit på det själv, och tyckt att du varit smart. Men det är snyggt. Och så passar det.