söndag 28 december 2008

polyphonic spree

Jag älskar min ipod. Och främsta anledningen till det är att jag återupptäckt, eller kanske snarare upptäckt ett otroligt bra band, The polyphonic spree.

Ett band som, enligt dom själva, är en form av symfonisk rock/popgrupp med en himla massa körsång. Har jag inte helt fel så är dom tio stycken och musiken är vädligt lätt att ta till sig samtidigt som den har så många dimensioner och varje gång man lyssnar en låt så hör man nya instrument eller inslag i texten som man inte hört innan.

Tyvärr så äger jag ingen av bandets tre album, utan dom har legat och skräpat i mappen mottagna filer i säkert två år. Anledningen är förmodligen att dom gjort filmmusik till världens bästa film Eternal sunhine of the spotless mind, och varit med i ett avsnitt av serien scrubs som jag bokstavligen knarkade under en tid.

Inga kommentarer: