lördag 20 december 2008

Som hönan och ägget...


"What came first, the music or the misery? People worry about kids playing with guns, or watching violent videos, that some sort of culture of violence will take them over. Nobody worries about kids listening to thousands, literally thousands of songs about heartbreak, rejection, pain, misery and loss. Did I listen to pop music because I was miserable? Or was I miserable because I listened to pop music?"

Nick Hornby är lite av ett geni. En av de personer som jag beundrar mest av alla.
Hans sätt att skriva på är så underhållande, men utan att bli ytligt eller tramsigt. Jag älskar nästan alla hans böcker, och har du inte läst High Fidelity eller Fallhöjd så har du missat nått! läs läs läs!

Nu i julhelgen när jag är förbjuden att spela musik, eftersom mamma hävdar att man bara får spela julskivor så ska jag låsa in mej på rummet och läsa massor av böcker. Förutom Nick Hornby så ska jag även ta mej an Chuck Klosterman och Tony Parson. Världens bästa författartrio helt enkelt.

Inga kommentarer: