måndag 1 december 2008

Musik att förälska sig till

Idag är en underbar dag. Det var längesen jag kom hem till ett tomt hus, och kunde njuta av ensamheten utan att ha massa att-göra. Snällt också av Tv 3 att visa mitt favoritprogram just nu, how I meet your mother, precis när jag sätter mej i soffan.

Anledningen till att dagen känns så bra är förmodligen att jag slapp jävulskanalen på jobbet. Istället för morgon zoo ( jag är för harmonisk just nu för att tala om vilket skämt jag tycker att Gerts utmärkelse till årets programledare, eller nått, är ) var det morgonpasset för hela slanten. Jag har verkligen, verkligen saknat det dom här månaderna när jag jobbat natt och sovit bort varenda morgon.

Det var en trailer för kvällens P3 live på morgonen, Musik att försälska sig till sa dom. Vilket betyder Shout out louds från popaganda. Och det slog mig att deras musik verkligen är så, förälskelse. Speciellt Impossible. Den låten är så otroligt fin och jag kan verkligen känna igen mig i den. När man försöker hålla fast i nånting som inte finns mer, eller nått som håller på att försvinna. The end of the summer.

Jag fick upp ögonen ordentligt för bandet -07 på Emmaboda, och det var verkligen den där där känslan. The end of the summer. Och jag önskade att jag kunde frysa tiden, stoppa alla intryck i en liten burk att ha regniga november kvällar när ingenting fungerar.

Tänk en burk med impossible, underbara vänner, sorlet från festivalen runt omkring, solnedgången och någon som håller dej i handen, någon som du saknat så mycket att du trott att du skulle gå sönder. Det skulle nog vara världens bästa burk.

1 kommentar:

Anonym sa...

"How i met..." är min favvoserie just nu åxå ;)