lördag 29 november 2008

hemmakväll

Jag har haft världens sämsta vecka, jobbat ihjäl mig och inte vilat upp mej alls. Inte konstigt då att fredagkvällen blev som den blev och jag sitter här med den värsta bakfyllan jag slutade nian, eller nått.

En av fördelarna med att vara hemma en lördagkväll är att jag hinner kolla ikapp alla svt-repriser jag missar på kvällarna när jag har jobbat. Ett program som jag önskar att jag sett mer är Dom kallas oss artister. Ett mysigt program som passar helt okej när man saknar musikbyrån lite för mycket. Jag såg avsnittet med Håkan, men tappade intresset när jag insåg att följande avsnitt skulle handla om Per Gessle. Reprisen ikväll hade Petter som huvudrollsinnehavare. Jag har alltid gillar honom egentligen, även om hiphop inte är mitt förstahandsval direkt. Men han har gjort mycket bra musik, så klart spelades flitigt hemma hos mej när den kom, och logiskt tillsammans med Annika Norlin är helt underbar.

Men höjdpukten var helt klart den akustiska versionen av mikrofonkåt som Teo Holmer gjorde. http://www.youtube.com/watch?v=SrCjWnjQI0Q

Inga kommentarer: