måndag 24 november 2008

Därför hatar jag Rix FM

Jag hatar rix fm. Jag vet att hata är ett stark ord, men det är verkligen det jag känner, hat. Hade jag fått välja hade jag aldrig lyssnat på den skitkanalen, utan hållt mej till kvalitetsradio. Men jag jobbar, i tre dagar till jobbar jag, och jag har helt enkelt ingenting att säga till om när det kommer till val av radiostation. Dessutom jobbar jag natt, och jag tror att det gör det hela snäppet värre.

För det första spelar dom jävligt dålig musik. Allting man hör är från idol eller melodifestivalen. För det andra spelar dom samma dåliga musik hela tiden.

Men det allra värsta är att dom ljuger. Flera gånger i timmen står dom där och ljuger. Dom påstår att dom spelar Bäst musik just nu, att det är nytt och fräscht, och det är jag jävligt skeptisk till. För under dom timmarna jag jobbar, vilket brukar vara ungefär sju, har jag upptäckt en grej. Dom artister som spelas mest är, (trumvirvel) Shakira och enrique Iglesias(!), vilket är jävligt mysko eftersom ingen av dom, vad jag vet, har släppt nått nytt dom senaste två åren. Och om det är så så är det ändå inte det som kanalen spelar. Och om du trodde att jag med mest menar att dom spelas två-tre gånger på en natt, så har du fel. Jag överdriver inte när jag säger att det aldrig gick mer än fyra låtar innan någon av ovanstående spelades. Alltså aldrig mer än säg, en kvart. Det går fyra kvartar på en timme, och fyra gånger sju är 28! 28 gånger, det ger ganska lång tid att tänka ut vilket sätt man helst vill dö på, för efter tre månader så börjar döden kännas som en befrielse.

Det har gått så långt att jag känner mej lobotomerad. För efter ett tag så börjar man uppskatta musiken. Det är en skrämmande upplevelse när man märker att man en dag står där och rör sig i takt till musiken, och efter ett tag till och med sjunger med!

Så när jag tänker efter är det kanske inte så konstigt att folk ringer in när det är önsketimme, och önskar idol-ola eller Takida, dom kan helt enkelt inte hjälpa det. Dom har också blivit hjärntvättade på sina arbetsplatser, för det kan väl inte vara så att någon egentligen vill lyssna på det egentligen?

Jag vill passa på att tacka Mattias på skiftlag 1, som förgyllt några av mina nätter med sin favoritkanal. Jag tänker inte kommentera musiken, men däremot deras slogan som är så otroligt befriande och härlig.
Bandit Rock - Vi spelar vad vi vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shake it like Shakira ;)

Anonym sa...

"...det ger ganska lång tid att tänka ut vilket sätt man helst vill dö på" - hahaha! klockrent.