lördag 15 november 2008

Syftet med ljudligt

Tänkte jag skulle presentera mej själv och syftet med ljudligt, mest det sistnämnda kanske. Jag hade nämligen inte tänkt skriva så mycket om mej själv, vad jag äter till frukost, vilket shampo jag använder eller var jag köper mina underkläder. Som namnet kankse antyder så är det tänkt att den här bloggen ska handla om mitt stora intresse, musik.

Jag hade tänkt berätta varför jag blir smått självmordsbenägen varje gång jag tvingas lyssna på rix fm ( ja, man kan bli tvingad! ) eller varför jag envisas med att köpa riktiga skivor i riktiga skivaffärer trots att jag inte är 65, har tillgång till internet och faktiskt vet hur man laddar ner, eller vilken musik som passar bäst en lördagmorgon kl åtta.

Jag kommer också att skriva om olika spelningar, skivsläpp och annat som gör en glad.

Dagens låt får bli Snart dör bob dylan med Navid Modiri och gudarna.
Den har helt klart höjdpunkten på onsdagens spelning, och den låt som bäst representerar min dag när jag ska gå på samma gator som Navid på Sveriges framsida, Göteborg.

Inga kommentarer: