tisdag 18 november 2008

morgonmys

Klockan är ungefär fem i sju ( det verkar inte som om det stämmer med tiderna när mina inlägg publiceras, ska ta och se över det där) och jag sitter här nyss hemkommen från jobbet. I vanliga fall så brukar jag ligga i min varma säng och sova vid den här tiden, men idag är det tisdag och jag har haft möte med chefen och nattskiftarna som vanligt. Det verkar bli en bra dag, jag slapp skrapa rutorna. Alltid lika uppmuntrande att kunna sätta sig i bilen och köra raka vägen hem. Speciellt idag.

Skivspelarn var nämligen laddad med ett av lördagens fynd. Låt nummer fem, I should have known på robyns gamla album don't stop the music. Jag är absolut inget fan av henne egentligen, men smålänning som jag är kunde jag inte låta bli att köpa en skiva som kostar fem (!) kronor. Just den här låten har spelats ett par varv nu och jag blir lika varm i hjärtat varje gång. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, låten i sig är inget direkt märsterverk. Men den är varm och mysig och passar perfekt i vintermörkret. Det är få människor som kan få ordet fucking att låta så vackert.

Nu ska jag krypa ner i sängen och låta katten varma mina frusna arbetarfötter, godnatt på er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du låten "I should have seen it coming, I should have fucking known"? den är med på min skiva med henne, men det är inte samma skiva som du har. Min heter nämligen helt enkelt Robyn. ??

Sofie sa...

Den verkar finnas med på båda skivorna, min skiva är den första av dom två som släpptes 02, din skiva släpptes 05 och jag vet faktiskt inte om det är någon skilldnad på versionerna. Har som sagt inte så bra koll på henne...