lördag 15 november 2008

Göteborg roadtrip

Som sagt så tillbringade jag ett par timmar i Göteborg idag. Jag och två män satte oss i en vit ford och gjorde oss redo för en informativ dag på svenska mässans Utbildning och Framtid. Tyvärr så gav det väl inte så väldigt mycket, jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska göra av mitt liv.

Istället blev höjdpunkten avstickaren till majorna för ett besök på mynt & musik. En väldigt speciell butik som verkar drivas av en man som ser ut att höra hemma på långvården. Han är både långsam och arrogant och verkar inte alls trivas med sitt jobb, som jag förövrigt hade gjort ungefär vad som helst för att ha. (men bara ungefär, jag har faktiskt mina gränser.) Där finns iallafall lite musik, lite film, lite böcker och mycket porr. Några mynt däremot, det har jag inte sett.

Om man bortser från att det luktar illa och de mesta i musikväg är repiga cd med Aaron Carter och Westlife så kan man göra lite fynd om man ger det lite tid. För 75 kronor fick jag med mig fyra nya skivor att ställa i samlingen. Jag har nyligen upptäckt att Nina Person har en otrolig röst, så hennes soloprojekt a camp blev min för en tjuga. Det är lite lagom billigt.

Inga kommentarer: