torsdag 26 februari 2009

välkommen, underbara dag

För ett par dar sen skrev jag om den musikaliska rastlöshet som flyttat in hos mej( eller, egentligen var det nog veckor snarare än dagar, men det var bara två inlägg sen). Och jag tror att jag har funnit bot på det, och Rob Gordon är inte helt oskyldig.

Jag vet inte vad som beror på vad, om jag mår bra för att jag har hittat tillbaka till musiken, eller om jag har hittat tillbaka till musiken för att jag mår bra. Det är intressant hur allting i ens liv hänger ihop. Hur svårt det är att ha en bra dag om den började med en försovning, eller hur världens trevligaste busschaffis kan få den mörkaste februaridag att kännas som varm Augusti. Det är som om hela dagens öde ligger i de första två timmarna, eller till och med de första två minuterna.

Idag är i alla fall en väldigt bra dag. Jag gick upp klockan åtta och åt en underbar frukost. Inte för att jag behövde, utan för att jag ville. Och nu sitter jag här och lyssnar på en nygjord spelningslista. För jag har upptäckt ( ingenting revolutionerande i någon annans värld, jag vet) att när man bränner skivor, så blir det automatiskt spelningslistor. Därför behöver jag aldrig mer oroa mej för mina bussresor. Nu är det bara att välja ett humör och musiken kommer till dig som genom magi.

Jag måste också får säga hur mycket jag tycker om personalen på machuset i min hemstad. Poden har inte fungerat som den ska, eller den har inte fungerat alls.Men utan några problem alls så kan jag hämta ut en ny senare idag. Undra vad jag ska ha för skal på den här.


http://www.bluebox.se/varugrupper.asp?page=1&countrs=0&size=12&method=varu&varu=skins

Inga kommentarer: