tisdag 10 mars 2009



Den här våren kommer bli grym, rent musikaliskt. Jag känner mej härligt nördig när mitt hjärta slår lite extra hårt för att jag just förhandsbokat två skivor.

Den trettonde släpper Thåström sin nya platta Kärlek är för dom. Jag lyssnar ju gärna inte på musik förens jag får skivan så att jag kan lyssna på den ordentligt, så där som en skiva förtjänar. Men det jag har hört hitills verkar riktigt, riktigt lovande. Idag såg jag dessutom att han spelar på hultsfred i sommar, och den tredje april kommer han till parken hemma.

Mitt thåströmlyssnande har gått lite i vågor. Vissa dagar, veckor och ibland månader är han det enda jag lyssnar på. Andra dagar står han långt in och dammar i skivsamlingen. Jag har punkperioder när Ebba är det enda som fungerar, det enda som inte känns krystat och billigt. Han har ju dessutom skrivit musik till en av de bästa svenska filmerna det här århundradet; Tjenare Kungen, som jag såg igår.

En annan artist som släpper nytt snart är indiedrottningen Marit.
Häromdagen hörde jag en gammal favoritlåt med henne Let's just fall in love och kom på hur otroligt bra hennes musik egentligen är. Den låten symbobliserar lite den livssituation jag befinner mig i just nu, och man blir så otroligt glad av den. Jag hoppas verkligen att nya plattan the tear collector lever upp till mina förväntingar.

För övrigt så älskar jag arbetslöshetstv. Jag tröttnar aldrig på How I meet your mother.

Inga kommentarer: