onsdag 3 mars 2010

God only knows what I'd be without you

En av mina favortiartiseter är Annika Norlin. Kvinnan bakom Hello Saferide och Säkert! Det går ofta ett tag mellan gångerna, men sen har man en Säkert-dag när man spelar skivan om och om igen. Jag älskar att varje låt är som en liten historia och att man känner igen sig i nästan varje stavelse. Idag har jag en sådan dag, efter att jag av en slump lyssnat på henne i Sommar i p1

Hon listade bland annat världens 10 bästa låtar, där god only knows hamnade på andra plats. Jag tror jag kan komma på mer än en enda låt jag tycker bättre om, men det är en alldeles underbar låt, en näst intill perfekt kärleksförklaring.

If you should ever leave me
Well life would still go on believe me
The world could show nothing to me
So what good would living do me

Inga kommentarer: