söndag 14 mars 2010

melodifestivalen

Fan. I år hade jag lyckats så bra. Jag hade nästan inte sett någonting av den där jävla tävlingen. Radion kan jag inte undkomma, för jag älskar den ( 20 av 40 låtar på digilistan, faaaan vilken tråkig fantasi svenska folket har ) men knappt en enda lördag har jag suttit framför tvn. Jag är stolt, det är söndag och jag vet inte ens vem som vann. Jag brukar må lite dåligt för att jag knappt läser några tidningar längre och för att jag bojkottat aftonbladet.se. Men dagar som denna kommer jag på varför, de skriver bara skit ändå.

I alla fall, jag hade lyckats bra. Fram tills nu. Lite halvbakis efter en långpromenad i solen slår jag på tv och i väntan på Vem vet mest fastnar jag framför just melodifestivalen. Och där är den där jävla norsken igen ( inte min norsk, utan han den där jobbigt flinande fiolkillen som spelat samma låt i ett år nu, undra om han är lika trött på den som alla andra ? ). Och Kicki Danielsson. Och Lotta Engberg. Kan någon tala om för mig var underhållningsvärdet är i det?

Och jag behöver inte kolla på det, jag vet! Men fan, jag betalar min tvlicens. 2000 kronor om året. Och jag lovar att typ 90 procent går till det här spektaklet ( varav allt verkar gå till att hyra in b-kändisar som skrev en låt -76 som ingen längre minst och som förmodligen tar jävligt mycket betalt för att vara med 2 minuter i prime time-tv) och de resterande 10 till det där Himla Treliga Bröllopet.

Och där fick jag reda på vem som vann. En Idoldeltagare? fan va otippat! Verkligen...

Inga kommentarer: