söndag 14 mars 2010

Vårpepp

Söndag. En helig vilodag. Jag brukar hata Söndagar, men idag omfamnar jag den lika mycket som självaste solen. Jag har haft en bra helg.

Fredagen spenderades med pojkvännen, lådvin och final i På spåret. Det var så mycket svensson-vibbar att jag nästan mådde lite dåligt och var tvungen att supa med mina grannar igår. Fem 19-åring killar som köpt smuggelsprit som de blandade med pucko hela kvällen. Samtidigt som vi spelade Markolio och Ac/DC om vartannat. En riktig superfylla med andra ord, även om jag höll mig i skinnet och gick hem efter pizzan. Men det var en lyckad uppvägning.

Idag ska jag plugga. Eller så ska jag skjuta på det lite till, har ju fortfarande hela förmiddagen på mig imorgon. Solen skiner ju...

Jag ska ta tag i den där blandskivan nu. Den som jag lovade en klasskompis för ett par veckor sedan. Jag har inte fått någon riktig inspiration förens idag. Jag tänker vår, jag tänker öppen taklucka på tjejbilen, jag tänker riktig hederlig pop.

Hitills har jag hittat massa artister som jag sitter och sållar bland. Marit Bergman, The lost patrols, Timo Räisänen, The Corals, Peggy lejonhjärta och lite Navid modiri och kankse lite Sounds. Jag lovar att ni ska få hela listan när den är klar. För det kommer bli bra, det kommer bli jättebra.

Föresten, tips är alltid välkommna! Både till skivan och till det som blir bortvalt men ändå hamnar i spelningslistan för dagar med solsken.

1 kommentar:

Eva sa...

Just ja. Den hade jag också glömt bort. Eller jag har tänkt på den ibland, och tänkt prata med dig. Men det har jag inte gjort nej..