onsdag 10 mars 2010

Morgonuppdatering

Man vet att man har ett innehållsrikt (läs stressigt ) liv när enda möjlighten till att läsa mail eller uppdatera bloggen är strax innan skolan börjar. Det märks också i kylen, som för tillfälet består av typ kethup och flytande margarin. Jag antar att det är smällar man får ta när man har världens roligaste jobb och kommer hem efter att ica stängt, och kliver upp lagom med solen för att påbörja en ny dag.

Någonting däremot jag inte riktigt kommer vänja mig vid är behovet av att allting går enligt planerna. Att leva på gränsen. Jag vill slippa att nästan, nästan börja gråta när jag av misstag råkar starta om datorn och förlorar tre värdefulla minuter av mitt dyrbara morgonmys.

Iallafall, två saker vill jag dela med mig denna morgon. Textare som jag är går jag och stör mig på ordval, och ibland omfamnar jag dem och vill gifta mig med dem. Igår hittade jag en annons, skoltidningen på skolan sökte en pretentiös, driven chefredaktör. Jag stod och fulirade lite medan funderade på att söka. Men min pretentiösa sida är ingenting jag vill nära ytterliggare och absolut inte vill att folk ska uppmuntra. Så jag lät bli. Men kul, det var det.

I skolan visade min käre lille lärare ( han som med sin absolut obefintliga framförhållning och struktur vissa dagar förstör mitt liv, och andra dagar liksom utsrålar, det löser sig, se på mig, jag klarar mig fint ändå. ) en presentation angående hur man ska skriva recensioner.

Har du läst en bok, Sett en film, eller upplevt en skiva? frågade han. Jag hoppas det var medvetet. För det var bland det bästa jag hört...

Inga kommentarer: