lördag 20 februari 2010

Sj och itunes alltså...

Min mer eller mindre konstanta sambo / soffslacker till kompis har förstört min helg. Inget illa menat, men så som han skryter med sina coola teknikprylar, macdatorer popcornhours och stora tvapparater förtjänar han att bli offentligt uthängd som ett jävla pucko.

Han kom när jag som mest stod och målade läppstift och kännde mig allmänt snygg efter väl genomfört slutseminarium. Han la sig på soffan som vanligt och gjorde ingen nytta. Jga tänkte därför att eftersom jag ska åka tåg en himla massa hela helgen kan han ju fylla min älskade ipod med lite ny musik. Göra nånting bra för samhället för en gång skull.

Väl på väg till stationen upptäcker jag att det enda som finns kvar är fyra avsnitt av pang prego. Varav jag redan lyssnat på tre. Ingen musik alltså. Inte ett enda spår, inte en endaste not. Allt är borta. Tack för den. Verkligen. Shysst.

Nu snöar det ju i och för sig, så jag kankse inte behöver min trogne vapenslagare, för tågen lär ju inte gå förens i mars igen.

1 kommentar:

Sladjan sa...

Nu får du faktiskt ta och klämma ur dig ett inlägg. Detta obloggande kan inte fortskrida. Du är med på Sladjans dagliga nätrunda och då måste man prestera!

Eller så bloggar du när du känner för det, det uppskattas i vilket fall.