söndag 28 februari 2010

opepp

Jag känner mig lite omotiverad just nu. Just exakt nu kan det bero på att det är söndag och jag just sovit bort två av fem timmar tvättid. Jag och framförhållning är inte bästa kompisar som bekant och jag äger inte ett par rena trosor. Men annars kan det bero på att jag hatar att vara pank, eller veta att jag blir pank om jag gör av med mina pengar. Det skulle också kunna bero på att jag är sjukt trött på min apbur till lägenhet. Eller så kanske det beror på att jag borde plugga, men inte får tummen ur, eller så beror det på att jag aldrig lyssnar på nån bra musik längre.

Det där beror nog mest på att min inneboende fått välja musik obehindrat den senaste veckan, och att min pojkvän till Metalgrabb ( oj, oj, oj. Här kommer det; relationsstatus på facebook och outande på bloggen. Nu finns det visst ingen återvändo längre ) är ungefär lika kär i Mike Patton som jag brukade vara i Winnerbäck. Jag har ju annars en tendens att efter ett par månader dela favoritartist med pojkvänner. Det var så jag upptäckte Winnerbäck, det var så jag upptäckte Modena City ramblers och det var så jag upptäckte shout out lounds. Jag har inte blivit frälst än, men bli inte förvånade om de kommer ett hyllningsinlägg till Faith no more och just Mike Patton någon gång den närmaste framtiden.

Jag har de senaste veckorna dessutom missat / struntat i flera spelningar. Thåström är det jag sörjer mest och hästpojken minst. Jag glömmer liksom hur mycket jag älskar att stå och svettas med främlingar och sjunga mig hes framför scenen. Igårkväll blev jag bjuden ( om det nu heter bjuden om man måste betala 65o spänn + resa själv? ) på Green Day i Göteborg. Det är inte riktigt samma sak, dels för att de blev tråkiga för typ 10 år sen, och dels för att arenakonserter är inte riktigt, riktigt min grej. Om det inte är nån väldigt intressant som spelar. Vilket det sällan är. Om jag får jobba tillräckligt och blir rik lagom till sommarn kommer jag förmodligen gå ändå.

Så om du känner att du har en skiva, ett band ( som i grupp, inte kassetband, jag äger tyvärr ingen bandspelare längre ) eller en låt som jag skulle gilla, snälla tala om det för mig. Annars så ägnar jag dagen åt att lyssna på digilistan och se om jag finner nån inspiration. Även om chansen inte är så himla stor kanske...

1 kommentar:

Bloodyduce sa...

kanske hon borde lyssna mer på bra skit, borde finnas något där hon inte hört o kan tänkas gilla...