söndag 14 juni 2009

mobillåtar

Härom dagen köpte jag en ny mobil. En billig variant som förmodligen kommer gå sönder relativt snart, och som inte har några roliga funktioner alls ( förutom det underbara spelet quadrapop ). Den är egentligen ganska kass, jag har inte lärt mig vända på bilder, och jag kan inte öppna sms för dom är ofullständiga.

Men i vilket fall som helst, det är en ny mobil. Och det är dags att välja ringsignal och väckningssignal. Jag tycker att det är otroligt roligt att sitta på bussen, höra en ringsignal och försöka lista ut vem den tillhör, för det säger ändå ( iallafall vill jag gärna tro det ) ganska mycket om personen, vilken musik han lyssnar på. För det är väl så man väljer ringsignal? Om man nu inte, som exempelvis min mamma, har nån väldigt "rolig" signal därFetnån liten kille skriker att han slagit sönder sin pappas bil.

Jag var säker på när jag satte mig vid datorn idag att jag skulle ha Rock 'n Roll med Sounds. Men introt till den låten är inte riktigt mobilvänligt, lite för långsam och lågmäld. Man vill ha nått pepp, och gärna nått som gör att folk i ens närhet blir mer glada än irriterade, och det får gärna leda till nån form av disskussion.

Jag tror jag ska prova att ha Peggy Lejonhjärta. Att dansa och slåss har ett ganska trevligt intro som förmodligen inte fastnar i bruset. Sen ska jag nog vakna till Radioheads Everythings in the right place.

1 kommentar:

Keso sa...

bob hund - Rock n' roll tar död på mej