torsdag 11 juni 2009

underbara dag!

Det är lite, lite skrämmande att jag just upptäckt att en bra dag för mig, är när jag får konsumera. Idag är en underbar dag. Kanske inte bara för att jag gjort grymma second handfynd, köpt en ny mobil och utökat min skivsamling med två plattor. Men förmodligen mest därför.

Jag var som sagt och köpte en ny mobil idag, en med knappar! ( den jag hade innan saknade av nån mystisk anledning den praktiska funtionen. Trots att det inte var nån flashig tuch, det vara bara.. hål. ) Därför befann jag mig på ett elektronikvaruhus. Och i den här tråkiga stan är det nästan uteslutande där man kommer i kontakt med cd skivor i större mängder.

Jag hade kunnat spendera ett par timmar där, men min plånbok, och mina ögon ( som höll på att frätas sönder av lysrören i taket ) tillät mej bara att stanna en kortare stund. Men trots det fick jag med mig två skivor hem, båda utländska. ( jag börjar lära mig! )

Lily Allen för 40 kronor. Och en samlingsskiva med Tom Petty and the Heartbreakers. Ett band som jag tror att jag gillar, men egentligen inte har en aning om. Jag bara vet att folk i min omgivning brukar fråga om jag tycker om musiken, och jag har sett plattor hemma hos mer eller mindre nära vänner som har ( till viss del iallafall ) liknande smak som mig. Så det ser ut som om denna underbara dag, kommer att bli lite extra underbar nu ikväll.

Inga kommentarer: