söndag 7 juni 2009

Äntligen!

I onsdags fick jag äntligen The Sounds efterlängtade, tredje skiva, Crossing the Rubicon. Det var en bra dag, jag gick med ett leende på läpparna hela tiden. Mitt Favortitband har släppt nytt, efter tre år, klart man blir glad av det!

Tyvärr är jag nog lite besviken, ( jag vet att den kommer växa, eller jag hoppas det iallafall ) för den är inte riktigt så bra som jag hoppats på. Öppningsspåret, no one sleeps when I'm awake, är underbart, och precis sådär pepp som Sounds ska vara, men resten är spretigt och konstigt och ovant.

Men eftersom jag sa samma sak när första singeln började spelas på radion, att det var en besvikelse, så finns det ändå hopp. För den växte. Jag ska bara ge den lite tid. För visst är det bra, egentligen. Det är som sagt bara lite ovant och inte så likt de dom gjort tidigare. Men Maja Ivarssons röst, tillexempel, är bättre och tajtare än förut. Förmodligen för att den gör sig bäst på lite lugnare låtar.

Trots att jag fick skivan i onsdags har jag inte riktigt, riktigt kunnat lyssna igenom den. Ordentligt. Först nu har jag tid att lägga in den i min ipod.

Så nu ska jag ta en promenad till Valurnorna och låta den växa.

1 kommentar:

Sladjan sa...

Okej att det är högkvalitativ skit som skrivs här och kanske måste mogna fram, men de här "flera dagars"-uppehållen uppskattas inte desto mindre för det.