tisdag 30 juni 2009

Jag står aldrig still.

Jag känner mig lite som ett fetto. Ett fetto som har bestämt sig för att nu, äntligen, ska hon ta tag i sitt liv och bli av med dom där 70 kilonas övervikt. Sluta dricka Cola som vatten och börja äta riktig mat. Gärna GI, eller kankse nått som viktväktarna rekommenderar. Eller bara vanlig mat, som inte värms i mikron 7-9 minuter. Nu ska hon minsann kunna ha jeans igen! Ett fetto som klarar sig i två dar, och sen är så nöjd med sig själv att hon smäller i sej tre pizzor på en halvtimme. Och unnar sig lite chockladpudding till efterätt,

I själva verket är jag inget fetto. Jag är bara så sjukligt lat. Jag vill springa, jag vill träna. Men jag jobbar ju ( tre timmar om dagen ) och jag har faktiskt lite ont i benhinnorna ( som var inflammerade 2002 ), och det är så himla jobbigt när det är så mycket pollen ute( som jag inte är ett dugg allergisk mot ).

Jag försöker verkligen låta bli att leta bortförklaringar. För när jag väl tränar så älskar jag det. Verkligen. För att träna, är ett väldigt bra sätt att lyssna på musik.

Jag brukar träna Ki, som är en form av låtsaskampsport till musik, och jag blir alltid lika förvånad hur bra dom får ihop det. Vem hade kunnat förseställa sig att den bästa musiken att göra armhävningar och rygglyft till, skulle kunna vara Dileva? Jag ska ta mod till mej och fråga instruktören om man kan få en låtlista. Eller, håll i er nu, en blandskiva. ( se, det är därför man borde vara vältränad, ofta en ganska snygg träningsinstruktör pratar med nån som är lat och slapp) Jag ska också göra en djupare undersökning i varför varenda gruppträningspass jag någonsin varit på, (vilket ändå är tillräckligt många för att det ska störa mig ) innehåller minst en Scooterlåt. Fortfarande! Vem lyssnar på Scooter 2009?

Men, skitsamma Idag regnade det för första gången på ett tag, och jag passade på att springa lite. ( Med betoning på lite ) och för en gång skull fick jag själv ihop en riktigt bra låtlista. Det var den jag tänkte dela med mig av här, och därav rubriken.

Och nej, jag har inte tagit bort pinsamma låtar, jag har bara samma kondition som en åttioåring.
Tre låtar blev det, så sammanlagt kanske jag sprang 9 minuter plus minus nån minut? Det är nog personbästa på den här sidan 2000-talet.
Fet
Så, listan. I sin helhet:

En sekund - Kolportörerna ( fungerar ingen annanstans än i skogen, men ändå )
Stå aldrig still ( Knädjup mix ) -Thåström
Mr Brightside - The killers ( Ha så jävla kul på hultsfred föresten, verkligen! Röv)

Inga kommentarer: