måndag 15 juni 2009

Tom Petty

För ett par dagar sen berättade jag att jag just köpt en platta med Tom Petty, utan egentligen veta vad jag tycker om honom, och hans band the heartbreakers.

Nu vet jag. Jag mer eller mindre älskar hans musik. Jag har en thing för amerikanska rockmusiker som inte är Bruce Springsteen. Det är underbart att veta att jag har hittat en ny artist som släppt runt 15 skivor, så att jag kan upptäcka nya låtar en lång tid framöver. Skivan jag köpte, Into the great wide open var från tidigt 90-tal, så jag ser verkligen fram emot att höra debuten från 1976, som förmodligen kommer vara både annorlunda och bättre.

Det känns som den här sommaren kommer bli en sommar med 70-talsrock i mina högtalare. Och det börjar med en Roadtrip till vad som förmodligen kommer bli min nya hemstad, och tillika Kents födelseort. Eskilstuna.

Inga kommentarer: