måndag 22 juni 2009

När jag blir rik.

På insidan av min garderob sitter det ett gulnat papper. Det har suttit där länge, så länge att jag inte minns när jag satte upp det. Jag ser det där pappret ett par gånger om dagen och har slutat bry mig, imorse läste jag för första gången på väldigt länge vad som stod där.

Det var en lista. En lista på skivor. Skivor som jag saknat i min samling och tänkt köpa så fort jag blivit rik. Den var skriven för kanske två, tre år sen. Och alla skivor, utan en, står stolt i min hylla idag.

Jag rev ner listan, lät den bli en del av mitt förflutna och stoppade den bland kort, biljetter och andra listor i min dagbok. Istället skrev jag en ny lista. Inte på skivor, men på artister. Artister som jag tycker om, men har för dålig koll, eller nya artister som jag borde lyssna in mig på. När jag blir rik, eller skaffar spotify.

Några av artisterna på listan blev Laakso, Milow, Regina Spector, Deportees, ( som spelar på Vätterfesten här i stan i Augusti, som verkar vara de enda i musikväg som jag kommer ha möjlighet att gå på den här skitsommaren) och The libertines. Och det är faktiskt ett skämt att jag inte lyssnat på Cobra Charlie.


Nu kanske det finns ett samband här, men det låter jag vara.

Resten av dagen kommer jag ägna åt Veronica Maggio, som är alldeles för underskattad.

Inga kommentarer: