tisdag 1 december 2009

3 a.m

Det finns en skiva som återkommer till mig ibland. Oftast är det nätter när jag inte kan sova, som denna.

Jag skulle vilja slå in den i röda snören och skicka den till några gamla kärlekar och pojkvänner.
Det finns två -tre personer som jag spenderat mängder av nätter som denna med. Men jag glömde alltid den här, och jag vet att de skulle ha gillat den...

Det är nått visst med nätter, musik låter alltid så annorlunda. Jag skulle så gärna vilja dricka vin direkt ur flaskan och lyssna på vinylskivor ikväll. Med någon som jag inte känner än. Dela en musiksmak, få höra nya favoriter och upptäcka att någon annan fungerar ungefär som jag. Disskutera musik och skivor som om dom faktiskt var så jävla viktiga som det känns.


"I'd write it down but I can't concentrate/Words won't obey they do as they please/And all I am left with are these... "

Det är en av de första skivorna jag ägde med Elvis Costello, when I was cruel som spökar hos mig inatt. Inte den bästa, inte alls, men den är... min.

Inga kommentarer: