söndag 20 december 2009

snälla tomten..

För nått år sen deklarerade min mor att hon har slutat köpa skivor till mig, och att jag därför inte längre är tillåten att önska mig några när släkten ringer för att höra vad jag vill ha av tomten. Detta är otroligt sorgligt, och ganska korkat. eftersom det uppebarligen är helt okej att önska sig böcker, filmer eller pengar att köpa skivor för. Iallafall, idag tänkte jag dela med mig av min imaginära skivönskelista :

De första tre är skivor jag inte hunnit köpa/som inte släppts än.

1. Pärlor och svin - Carolina Wallin Peréz
2. New african sports soul café - Daniel Gilbert
3. Säg ingenting till mig - Melissa Horn

Sen finns det skivor som jag helt enkelt bara saknar av en eller annan anledning, ( oftast den sjukt sorgliga anledningen att jag laddade ner musiken och la pengarna på andra album/mat). Det finns givetvis en miljon album som jag inte äger, med de här är de som fattas mig mest.

1. Lars Winnerbäck - Solen i ögonen.
2. Håkan Hellström - Ett kolikbarns bekännelser
3. Lars Demian - Elvis, jesus och jag
4. The smiths - The queen is dead. Givetvis på LP
5. Radiohead - Ok Computer
6. Marit Bergman - Baby dry your eyes
7. The sounds - Dying to say this to you
8. Cobra Carlie - Jag kommer tappa det.
9. Lars Winnerbäck - stort liv
10. Lykke Li - Youth novells

Inga kommentarer: