tisdag 22 december 2009

fy fan

Okej, jag vet att ni har undrat, vilken är egentligen Sveriges värsta stad. Jag har svaret. Sitter just nu i Mariestad. Fråga mig inte hur jag hamnade här, jag har rest sen klockan nio imorse och har fortfarande en lång väg kvar.

Jag sitter i nått som jag antar att byborna här skulle vilka kalla väntsal, men uppenbarligen fungerar den mest som härbärge och toalett. Det luktar illa och jag har inte sett en enda vettig person på min dryga timme här.


Till höger om mig sitter tre alkisar och sover, deras doft passar bra ihop med blandningen urin, gammal sprit. Utanför dörren står ett gäng 13-åriga fjortisar vid namn Sabina R, sabina K och Jimmy. Dom hatar tydligen emosar, vilket de glatt skriker ut var tredje minut. Jag lovar att de bloggade när de gick hemifrån imorse. Dagens outfit: illasittande Gina Tricot jeans ( eller, de lär inte finnas ett gina här, så det är nog ännu värre ) Trasiga Uggs, och sveamössor. Det är som en flashback direkt till Högstadiet.

Dessutom sitter det en grabb i 27-års åldern och spelar hiphop i mobilen, utan hörlurar så att alla som vill kan ta del av skiten. Dom och alla som inte vill höra också för den delen.

Jag vill hem!
Jag vill hem!

Inga kommentarer: