torsdag 31 december 2009

nytt år.

Så var det dags för ännu ett nytt år. 2009 har gått fort, men är utan tvekan det mest händelserika året i mitt liv. Jag har varit arbetslös, haft jobb jag aldrig trodde jag skulle klara av, rest i Afrika och Italien och framför allt bytt min hemstad mot en ny, börjat studera och tagit ett steg närmre mina drömmar...

För mer eller mindre exakt ett år sedan satt jag och drack vin direkt ur flaska och lyssnade på Beatlesvinyl klockan sju på morgonen. Om det börjar så, kan det nog inte bli annat än ett bra år.

2009 var året då jag såg Bob Dylan. Och visst, det var värdelöst och jättetråkigt. Men ändå, det var Dylan, och det går inte komma ifrån att det är stort.

Men för min del var det största ögonblicket när jag för andra gången (första också, för den delen ) i mitt liv fick se Joakim Thåström live, och höra die Mauer och Var e vargen. Det var gåshud som räckte ungefär hur länge du vill.

Sommaren började med gråt och vad jag trodde var ett krossat hjärta, men slutade med obefintlig lycka och ett hjärta som är så jävla mycket bättre än vad man kan tro. Way out west var otroligt bra och bjöd på Glasvegas och Robyn som höjdpunkter Och om det var sommarens topp var Hultsfred dalen, dit kom jag bara för att bli full, kräkas och åka hem. Dessutom var 2009 året jag blev dissad av Sveriges sexigaste man Anders Wendin... och det tänker jag komma ihåg.

Inga kommentarer: