tisdag 29 december 2009

Det bästa som finns.

Jag brukar ofta påstå att saker är det bästa jag vet. Det är en lögn, jag har en tendens att överdriva ibland ( läs ungefär jämt ). Vad jag menar är egentligen jag tycker väldigt mycket om. Förutom just nu då, för detta är på allvar det bästa jag vet.

Jag har låst in mig på vad som brukade vara technobrorsans rum. Idag består rummet av en soffa, ett bord, en fåtölj och en hylla med vad min mamma brukar kalla skräp. Ordet skräp är i och för sig ganska relativt, eftersom det i själva verket är fyra backar vinylskivor och lite udda förstärkare, högtalare och en miljon underbara sladdar.

Jag har med pappas hjälp fått liv i min underbara, underbara vinylspelare och har ägnat de senaste timmarna att gå igenom ovan nämnda skivbackar för att " ta va fan jag vill". Målet är att lyssna igenom allt, på riktigt. Skivorna kommer nämligen från väldigt olika håll och har absolut ingen gemensam nämnare. Några är mina, några är pappas, några är mammas, några kommer från mormor och en hel del har min morbror plockat på sig i stockholmsförorter där han jobbat som sopgubbe. Jag har även ett svagt minne av att jag själv har köpt en del av dem på loppmarknader, enbart på grund av omslagen. Jag ville ha en hel vägg med coola lpomslag när jag var 12 och skulle få ommålat på min rum. Mamma vägrade.

Just nu lyssnar jag på 1984 med Van Halen och det är ett snyggt omslag.

Inga kommentarer: