fredag 1 januari 2010

nytt år

Återigen, en mycket lyckad nyårsnatt. Ibland är det bara skönt "to be in the right place, with the right person, at the right time" som en av mina nyfunna vänner så fint talade om för mig när vi stod och skålade i vin i minusgrader och kände oss lite för nyktra för vårt eget bästa. Den låga alkoholhalten i mitt blod hindrade mig dock inte från att ha en väldigt trevlig sista kväll på det underbara året 2009 och 2010 tackade mig när jag vaknade imorse alldeles utan bakfylla.

Kvällen bestod bland annat av detta:

Om inte annat är det en väldigt dålig men underbar ordvits. Och sådana älskar vi. De nya bekantskaperna som visade mig detta är Mexikaner så jag fick öva mina icke existerande kunskaper i deras vackra språk. Jag blir lika förvånad varje gång jag upptäcker att jag både kan beställa öl. tala om vilken färg folk har på sina kläder och att Jönköping ligger i mitten av landet när jag är har druckit. Så idag lyssnar jag på Santana på vinyl, bara för att.

Inga kommentarer: