tisdag 26 januari 2010

Home is were the recordplayer is

Idag har jag haft en underbart produktiv dag. På förmiddagen var jag borta i skolan, och sen städade jag hela lägenheten, diskade, damsög överallt ( till och med under sängen ) och moppade golven. Möblerade om lite och tände doftljus. Jag till och med rensade lådor och skåp. Allting till tonerna av Winnerbäck. Bara för att känna mig riktigt hemma. Så nu luktar det storebror av alla rökelser och i badrummet luktar det nystädat som hemma på Klockljungstigen hos mamma och pappa.

Jag har varit så trött på min lägenhet. Den känns så trång och är alltid stökig. Jag har velat flytta och har kollat hos hyresvärdar nästan varje dag. Men jag bor för billigt för att ha råd att flytta på mig, och att det är stökigt beror nog mest på mig själv om jag ska vara ärlig. Idag känns det hemma här, jag trivs för här kan jag spela mina skivor och sitta i min soffa. Mer än så behövs inte egentligen.

Dessutom hittade jag äntligen blandet från Oskars begravning. Jag var rädd att det försvunnit i flytten, men det låg i en ouppackad låda. Jag älskar bilden på framsidan, och inuti finns textrader som jag alltid kommer bära med mig. Nu sitter han i mitt fönster och vakar över mig. Överlag börjar min ikeakatalog/apbur kännas mer och mer personlig, mer som ett hem. Mina skivor, mina böcker, mina snodda thåströmposters från Hultsfred 2006 och nu Oskar gör att jag älskar att komma hem. Jag stannar nog här ett tag till, för det spelar ingen roll hur många kvadrat man har för; Home is were the recordplayer is.

Inga kommentarer: