onsdag 6 januari 2010

Jävla feber

Det är inte kul att vara sjuk. Det här är mer eller mindre sjätte dagen med feber för mig. Sex dagar under täcket, sex dagar med dvdbox, sex dagars kattklappning.

Jag ligger mest och ser på tv, läser tidningar och lyssnar på musik. Men så vaknar man en morgon och tycker att jomen, nu är jag frisk och åker till Stockholm. Men så visar det sig att det är den kallaste dagen på året och så kommer man hem ännu mer sjuk än man var från början. Och jag ska tala om hur sjuk jag är. Jag är så sjuk att jag inte ens njöt av att traska runt inne på Bengans i Stockholm. Jag är så sjukt att jag inte köpte en enda liten singel ens.

Och bara för att klaga lite extra liksom så har jag fortfarande inte hittat nått sätt att få ljud ur min vinylspelare. Det känns som jag behöver ett par högtalare med auxingång, men det sägs att det finns adaptrar och Usbgrejer som är ett par tusenlappar billigare. Men min pappa är så bestämd och hävdar att det måste finnas nått som förstärker signalen. Det är inte det att jag inte njuter av att titta på de män/grabbar som varit här och dragit lite i sladdarna och kommenterat att det är ju bra grejer du har här, Nej, det handlar mer om att nu måste datorn stå på köksbordet om jag ska få ljud i mina högtalare, och mitt köksbord står långt bort från sängen. Och jag har alldeles för mycket Italiensk kärleksmusik för att jag ska kunna shuffla sådär som jag egentligen vill. Sa jag förresten att jag hade feber?

Inga kommentarer: