måndag 11 januari 2010

Jag glömmer att jag älskar...

mornar ibland. Jag ligger alldeles för ofta och drar mig. Jag borde alltid gå upp när klockan ringer, det är så mycket mer kvalitetstid att få dricka te en halvtimme och lyssna på morgonradio än att snooza.

Jag borde egentligen vara trött denna morgon. Jag har gått in i en period när jag inte kan sova. Två sömnlösa nätter av två möjliga. Men vad gör det när radion spelar It's not my name? Jag är på bra humör, jag känner mig motiverad att gå tillbaka till högskolan, min klass, mitt liv och min vardag.Fet

Den låten kommer nog alltid symbolisera det gångna året för mig. 2009. Det har varit ett tema för inte mindre än de tre personer som stod mig väldigt nära under året. Två av dem har lämnat Sverige, och den tredje skulle kunna ha gjort det utan att jag märkt någon skillnad. Det här är låten som är förknippad med ett bra uppvaknande för mig.


Inga kommentarer: