söndag 24 januari 2010

Novell

Jag har en tuff månad framför mig. Jag och mina tre följeslagare på studentjavlar.se ska under februari månad leva på så lite pengar vi bara kan. För mig betyder det inga skivor, ingen dipp, ingen alkohol och inga dyra magasin på tåget.

Jag fuskade lite idag, och köpte på mig det sistnämnda eftersom "tävlingen" inte startar förens imorgon. Jag köpte bland andra ett magasin som heter Novell, en reportagetidning om musik. Jag har inte läst den innan, men det verkar som en bra kombination för mig, och förhoppningsvis räcker den iallafall några kvällar när jag inte kan dricka vin eller andra saker som kostar pengar.

Jag blev otroligt nyfiken på en författare som heter Gunnar Ardelius, när jag bläddrade igenom tidningen på väg hem från Metalgrabben tidigare idag: 7

" "au soleil, sous la pluige, á midi ou á minuit Il ya tout ce cue vous voules aux Champs-Elysses"

Och huden knottrar. Det låter så Vackert,. Tjejernas ljusa röster medan Åsa står och gungar i tank med musiken.

Hon svarar efter en halvtimme: "Det är en fin tanke men den fungerar inte i praktiken"
Han smsar igen: "Jag fungerar inte heller i praktiken" "

( här uppstod ett problem. Jag ville markera citat, i mitt citat, men betvivlar starkt på att man kan ha dubbla tecken. Jag har letat efter min svenska skrivregler, men den är fan borta. Detta ska lugnt med till skolan och alla glada textare. Hur fan gör man? )

Underbart. Vacker och nära på något vis.

Inga kommentarer: