tisdag 5 januari 2010

lycka är...

Morgonpasset i p3 är synonymt med lycka för mig. Om du lyssnar på radio innan klockan tio på morgonen betyder det oftast att ;

1. Du har gått upp, utan att behöva stressa. (för att jag ska kunna lyssna på radio måste jag slå på datorn och få igång Internet, en process som tar ungefär 7 minuter på morgonen, vilket är två minuter mer än mina sammanlagda morgonrutiner en vanlig vardag.)

2. Du är på bra humör. ( är jag på dåligt humör orkar jag inte lägga 7 minuter på att starta en jävla skitdator. )

Jag har insett att jag alltid borde gå upp lite extra tidigt på morgonen och lyssna på radio när jag går omkring och gör nyttiga grejer som att duscha extra länge, dela en riktig frukost tillsammans med någon jag tycker väldigt mycket om och sitta i sängen och dricka fin-te tillsammans med katten, metalgrabben och Martina, Kodjo och Hanna. Sådana dagar kan liksom inte bli dåliga dagar. Speciellt inte eftersom jag ska till Stockholm med Vinsprängarn senare idag.

Inga kommentarer: