onsdag 1 december 2010

01 Introduce yourself

Hej!

Jag heter Sofie. Jag är 21 år och bor i den sörmländska staden Eskilstuna. Här bor jag bara för att jag studerar här, annars skulle jag kanske bo någon annanstans. Någonstans lite, lite roligare. Eller kvar hemma hos mamma och pappa, fortfarande arbetslös och uttråkad. Det kan man inte veta, men under omständigheterna trivs jag bra här uppe.

Jag är en sån där som nästan alltid har olika strumpor på mig. Inte på det där shit-vad-jag-är-fräck-som-har-en-röd-och-en-blå-strumpa-på-mig-idag *crazy* (för det skulle vara exakt som om jag skulle säga att jag har askonstig humor, alltså helt sjuk. he he ). Mer på det där sättet att jag hatar att sortera tvätt och lever lite efter devisen syns det inte, finns det inte. Det gäller inte bara inuti skor, utan även exempelvis under soffan och bakom stängda garderobsdörrar. Kreativt kaos skulle man kunna kalla det.

I alla fall. Innan jag flyttade hit bodde jag i Jönköping. Smålands Jerusalem. Det märks idag främst på min dialekt som jag inte riktigt jobbat bort än. Men också på att jag vet skillnaden på pingstkyrkan och allianskyrkan samt att jag förmodligen kan fler psalmer än du och dina tre bästa vänner tillsammans (utan att skryta).

När jag blir stor ska jag ha ett roligt jobb där jag kan Härjobba. Det verkar skönt.

Inga kommentarer: