söndag 12 december 2010

Day 12 – What’s in your bag

Igår var jag och metalgrabben i Stockholm. Vi skulle köpa julklappar, äta brända mandlar och allmänt komma bort lite från Eskilstuna. Inatt har jag drömt om bomber och terrorister.

Det är otäckt när det kommer sådär nära , när man ser alla brandbilar, pikébussar och ambulanser och när man måste välja en annan väg på grund av avspärrningar. Det är otäckt när man inte vet vad som hänt. Det var många teorier igår när vi bara hörde alla sirener och såg alla stressade poliser. Nobel, tunnelbanan, järnvägsstationen eller folkmassorna på sergels torg. Det finns många ställen att smälla bomber på i Stockholm. Jag blev rädd, men pojkvännen (som sett alla avsnitt av CSI och var medic i norska lumpen) tyckte det hela var ytterst spännande. Hade vi varit på ordning och reda en halvtimme senare hade det varit han som berättat för tidningarna om bortsprängda magar och palestinasjalar.

Men! Det var inte det jag skulle säga. I Stockholm köpte jag grejer till två av mina nördigaste "specialintressen", eller "hobbys". Vi köpte skosnören, bara för att de låg i en så praktisk förpackning som vi ska gömma, eftersom vi brukar nörda oss med världens största skattjakt. Den ligger alltså i min väska.

Där ligger också några garndockor. Ja. Jag erkänner. Jag broderar. Det är jävligt oglamoröst och jävligt pensionärigt. Men det är skönt. Avkopplande och kreativt. Jag tror kanske att jag tog mig lite vatten över huvudet. Jag har redan lagt ner flera heldagar på tavlan jag håller på med. Alltså 6-7 timmar i streck kan jag sitta med mina korsstygn och brodera Super Mario figurer. Ja, jag har alldeles för mycket fritid.

Inga kommentarer: