torsdag 16 december 2010

Day 15 – Your dreams

Ibland drömmer jag om storstäder, paris, new york och london. Eller bara större städer som Göteborg, Oslo och Stockholm. Ibland drömmer jag om stugan. Att flytta ut permanent till huset vid vattnet för att skriva mina böcker. Eller så drömmer jag vardagliga, realistiska och nära drömmar. Jönköping, Västerås eller Trondheim.

Det spelar ingen roll var jag befinner mig, men där finns alltid min studio. Det är sådär skandinavist ljust och fräsch med utsikt över vatten eller höghus. Trägolv. Stor datorskärm och svarta hyllor på väggarna med dagens moodboards och massa färgglada post it-lappar överallt. Kreativt kaos. Gärna så stort att jag kan lägga ut ritningar på golvet och ha meterstora canvastavlor som bara står lutade där, som om dom väntar på att jag ska lära mig måla på dom. Eller klistra tidningsutklipp. Vad jag gör där är egentligen inte så viktigt, bara jag skapar någonting.

Ibland drömmer jag mardrömmar. Då är jag tillbaka på fabriken efter de här tre åren. Eller mcDonalds. Jag fick aldrig nått drömjobb och allting går i svartvitt. Och inte den bra sorten...

Inga kommentarer: