tisdag 28 april 2009

work.

.. med Broder Daniel är en sån där låt som passar sjukt bra vissa dagar när man behöver komma igång lite, som idag. Sov bra för första gången på nästan en vecka, men vaknade ändå skittrött och är fortfarande som en zoombie, trots att jag rent fysiskt har varit vaken ett par timmar nu.

Förmodligen strejkar mitt huvud lite, för helt plötsligt så är jag inte längre arbetlös. Inte lika mycket som jag varit de senaste 3 och en halv månaderna i alla fall. Och det börjar skrämma mig lite, nu måste jag börja prestera. Nu ska jag ansvara för andra människor. Nu måste jag gå upp på mornarna, jag måste kankse till och med börja sminka mej igen.

Jag tror jag skjuter upp mina telefonsamtal några timmar till och lägger mej på sängen och lyssnar på ovanstående låt, och om jag orkar kommer jag sätta på vinylspelaren och njuta av Costellos Welcome to the workning week.

2 kommentarer:

Keso sa...

Work passar ju bättre om man är tokless på kneget och bara vill göra nåt annat än att just jobba. Den är lite arg och uppgiven på samma gång.

Ljudligt sa...

Ja, precis. Så som jag kommer känna om en vecka typ, för jag vill inte jobba. Men nu måste jag, för man måste jobba.