lördag 16 maj 2009

dagen efter igår...

har en liten, genomträngande smak av as och mitt huvud gör ont. Väldigt ont. Men ja, det var värt det.

Ikväll ska jag se på schlagerfestival. Inte för att jag är intresserad, och definitivt inte för att en av världens vidrigaste människa Shirley Clamp ( det hörs ju på namnet, hur skulle man kunna gilla en sån männiksa? och föresten, om du vill behålla det du ätit idag, så ska du undvika att läsa det där reportaget i nån bilaga till aftonbladedet idag med tre björnar. ) ska vara kommentator. Inte heller för att jag tror att jag kommer få något vidare musikaliskt utbyte av kvällen heller, ( men man vet ju inte, Frankrike överaskade verkligen förra året ) utan mest för att det kan vara ett trevligt sätt att fördriva en lördagkväll, speciellt med så trevliga människor som jag hade tänkt mig.

Jag har annars lyckats bojkotta årets schalgerhysteri hyffsat väl, så att bli lite nationalistisk såhär i slutskedet kan jag nog ändå leva med. Heja Sverige!

Inga kommentarer: